vineri, 1 august 2008

Aproape ca am furat bani de la universitate, dar m-au prins

M-am intors marti dimineata din Austria unde am fost la o Scoala de Vara Internationala.
Inainte de plecarea in Austria am luat de la UAIC-Contabilitate echivalentul in lei a 200 de euro pentru transport.
Din cauza unor probleme datorate neseriozitatii firmei de transport Atlassib am ajuns acasa cu o zi intarziere (am schimbat 4 autocare, am asteptat la Lugoj 2 ore pentru un autocar de inlocuire a celui caruia ii explodase un pneu, alte 3 ore la Sibiu, alte 3 ore la Bacau-noaptea-brrrrrr).
Ieri pe la ora 12 primesc un telefon de la Contabilitate prin care mi se cere imperativ sa aduc documente justificative pentru banii daruiti cu atata generozitate crestina de UAIC, documentele insemnand biletele de calatorie (autocar, Iasi-Viena si retur si tren, Leibnitz-Viena si retur). Am explicat intarzierea vocii acre cu nuante feminine ca am avut probleme cu transportul si ca a trebuit sa vad care este situatia cu transportul feroviar pentru ca fusesera inundatii si in Neamt si in Iasi. Mentionez ca ieri am ajuns in Iasi dimineata. Persoana care ma sunase paruse satisfacuta in final de explicatiile mele si de promisiunea de a trece in aceeasi zi la ora 13 la Contabilitate pentru a depune biletele. Pentru cititori mentionez ca ajunsesem in Iasi tocmai in acest scop.
Odata ajuns la Contabilitate cu colega cu care am fost la Scoala de Vara Utrecht, dupa ce am depus biletele, o domnisoara draguta, aparent, ne intreaba: "Totusi, daca nu ati fi primit telefon, ati fi venit sa depuneti biletele?". Inutil este sa va spun ca nu am fost in stare din punct de vedere nervos sa-i spun angajatei UAIC cum isi explica ea ca am ajuns asa de repede la Contabilitate dupa ce am primit telefonul? Imi place sa stau cu mana intinsa la administratia UAIC? SAU SA STAU CU BANI DE LA UAIC IN BUZUNAR???
In fine, ideea e ca am fost tratati ca niste potentiali escroci. Mai ales ca a trebuit sa dam inapoi catre UAIC fabuloasa suma de 20 de euro (echivalentul in lei, de fapt).
Sa mai spun ca doamna sau domnisoara aceea, draguta,aparent, ne-a trimis la administratorul de facultate sa obtinem niste semnaturi, dumneaei zicand: "Nu-i nimic daca nu-l gasitit, Dvs. incercati totusi"? Hopa, hopa, am ajuns, eu, un amarat de student cu documente contabile in mana?
Nu mi s-a comunicat in scris prevederea cu termenul limita de depunere a biletelor, dar marturisesc ca nu am ca pasiune colectionarea biletelor de autocar sau de tren pe rute externe. Ni se spusese la programarea pentru primirea banutilor ca trebuie sa venim in a doua zi de la sosire.
Dupa toti nervii facuti la Contabilitate, am fost la Relatii Internationale ca sa depunem formularele de descriere a mobilitatii (eu il aveam facut la calculator de miercuri).
---Totusi nu mi-am propus sa depasesc recordul fostului rector Dumitru Oprea: Gandul din 30 mai 2008-"Universitatea A.I. Cuza din Iaşi a îngropat 10 milioane de euro în contracte ilegale". Dupa ce cititi a mia oara articolul, poate imi raspundeti la intrebarea: "Daca UAIC insista ca s-a respectat legea, de ce a platit totusi amenda data de asesori?"---
Iata ce am scris eu (fragmente) la rubrica "Evaluarea mobilitatii. Sugestii pentru imbunatarirea organizarii mobilitatii" pentru conducerea Dep. RelInt-UAIC [este o poveste luuungaaa si plina de nervi!]
Recomand cu extrem de multa caldura:
  • initierea dialogului inter-structuri UAIC intre D RelInt si serviciile Financiar si Contabil din administratie
  • trimiterea angajatilor D RelInt si serviciilor Financiar si Contabil din administratie la cursuri de psihologie si comunicare in vederea imbunatatirii dialogului cu beneficiarii serviciilor de informare si consiliere ale structurilor sus-mentionate
  • instruirea angajatilor D RelInt si Serviciilor Financiar si Contabil din administratie cu privire la deciziile Senatului si Biroului Senatului UAIC
  • promovarea in cadrul D RelInt a persoanelor competente, cu abilitati de comunicare dovedite si a celor care cunosc legile tarii, regulamentele universitare si deciziile Senatului si ale Biroului Senatului, toate aplicabile in domeniile ce tin de activitatea Departamentulu
  • familiarizarea structurilor administrative ale UAIC, Serv Financiar si Contabil si D RelInt cu transparenta si responsabilitatea in exercitarea atributiilor de serviciu
  • analiza comparativa a organigramei si activitatii D RelInt de la Univ. din Graz, Austria, raportat la structura similara de la UAIC

SI ACUM BOMBA

Pe o pagina separata am scris urmatoarele:

Observatie de ordin personal

Din discutiile cu profesorii si studentii care au participat la Scoala de Vara am aflat ca la universitatile lor nu se inregistreaza competitie intre departamente/facultati in ceea ce priveste promovarea unor domenii de studiu. Ceea ce nu este cazul la UAIC in privinta specializarilor studii culturale sau comunicare (studii de licenta sau de master) ce se regasesc in planurile de invatamant ale mai multor facultati ale UAIC (!!!)

Sper ca mesajul meu sa ajunga candva la maharii de la Rectorat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu