luni, 1 iunie 2009

Festivalul Multicolor 1-12 iunie 2009, Prima seară, filmul francez


Astăzi a debutat Festivalul Multicolor de la Iaşi, festival de muzică şi film în aer liber organizat la iniţiativa lectorilor străini ai Universităţii “Al. I. Cuza”, cu scopul de a promova 12 culturi întâlnite atât în mediul academic ieşean, în amfiteatrele celei mai vechi universităţi din ţară, cât şi în mediul extra-academic.

În seara aceasta a avut loc prima proiecţie de film din program. Filmul francez Je vais bien, ne t'en fais pas (2006). Acţiunea se desfăşoară în jurul unei familii pariziene din clasa mijlocie. Întoarsă din vacanţă din Spania, tânăra Lili, 19 ani, află că fratele ei geamăn a plecat de acasă ca urmare a unei certe cu tatăl lor, funcţionar. Lili intră într-o gravă depresie întrucât este ataşată de Loïc, fratele ei, iar acesta nu dă niciun semn de viaţă. Ca urmare a faptului că tratamentul psihiatric ce i se aplică nu dă niciun efect, un eveniment de mare importanţă are loc şi care schimbă decisiv viaţa tuturor. Dar nu are sens să vă dezvălui toată acţiunea de vreme ce puteţi căuta filmul pe Internet şi-l puteţi descărca legal şi rapid:D

Mâine se proiectează la ora 21, lângă Casa de Cultură a Municipiului "Mihai Ursachi", în aer liber, filmul polonez Warszawa (2003). Organizatorii pun la dispoziţia tuturor participanţilor locuri pe scaune.

Programul întregului program se găseşte pe site-ul oficial.

Unul dintre principalii organizatori ai acestui eveniment este Agenţia de Comunicare Truisme a lui George Toma, absolvent al promoţiei 2007 a specializării Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării de la Facultatea de Litere a Universităţii "Al. I. Cuza" Iaşi.

În seara aceasta au fost aproximativ 300 de participanţi, majoritatea tineri. La început a fost prezentat un material multimedia referitor la manifestare: program, parteneri, sponsori.

Salut cu satisfacţie îmbunătăţirea climatului cultural al Iaşului. În ultimii ani, oraşul universitar şi cultural a cunoscut o dezvoltare formidabilă a infrastructurii şi activităţii culturale. Principalele direcţii ale acestei evoluţii sunt cluburile de cinefili şi de fotografie, târgurile de carte.

2 comentarii:

  1. Multumim Paul. Ne bucuram ca ti-a placut atmosfera si ca te-ai bucurat de film. Sper ca si celelalte filme vor fi la fel si vremea va fi in continuare buna.

    De fapt, seful de promotie din 2007 nu am fost eu, a fost colega mea Ionela, impreuna cu care organizez festivalul. Bine, si daca nu am putut fi eu sef de promotie am reusit sa tin titlul in familie :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc, George, pentru intervenţia ta. Îmi pare rău pentru confuzia în ceea ce te priveşte dar eu aşa ţineam minte. Errare humanum est:)
    Nu ştiu când voi mai veni, cred că voi decide în ultimul moment.Trebuie să spun că nu prea îmi plac comediile dar aş fi curios în ceea ce priveşte filmele din: Polonia, Germania, Austria, Belgia, China şi Japonia. Lately, am descoperit filmul latino-american.
    Am uitat să precizez în articol că au fost la proiecţia filmului francez şi tineri din alte ţări care studiază la Iaşi.

    Mult succes în continuare.

    RăspundețiȘtergere