joi, 24 septembrie 2009

Scandal mare pe ftw.ro!

ftw.ro este un site dezvoltat de Bobby Voicu, un evanghelist al online-ului. Utilizatorii ftw pot propune articole de bloguri sau site-uri, personale sau ale altora. Tot utilizatorii pot vota articolele. Tot ei pot comenta articolele şi le pot flăgui.
Eu am 8 săptămâni de ftw.ro.
Nu citesc şi nu votez articole din secţiunea "Site-uri".
Citesc cam 40 de articole săptămânal din secţiunea "Bloguri".
Trecând cu nonşalanţă peste faptul că am fost întâmpinat cu ostilitate când am postat azi nişte comentarii pe forumul/blogul ftw, trebuie să spun că înainte era mai bine, un pic.
Articolul tău putea fi votat, cu plus sau cu minus. Puteai vedea cine te-a votat, o chestie extrem de utilă. Nu cred că puteai să vezi cine cum te-a votat dar din punctul meu de vedere este şi mai bine să vezi cine ce voturi ţi-a dat. În fine, o chestiune de gusturi în materie de transparenţă şi asumarea unei minime responsabilităţi.
Cel mai nostim comentariu ilogic aparţine editorului raluxa:
"E o prostie, scuza-ma dar n-am ce sa iti argumentez daca tu ai tendinta citesti articole dupa oamenii care le propun... E prima oara cand aud de asa ceva."
Adică dacă cineva propune permanent articole interesante, de substanţă, de ce să nu te obişnuieşti să-i cauţi articolele?
Ca şi în presa scrisă:
-dacă-mi place cum scrie Andrei Pleşu în Adevărul, de ce să nu caut articolele scrise de Andrei Pleşu?
-dacă-mi place cum scrie şi vorbeşte publicistul Radu Paraschivescu, de ce să nu citesc cu interes articolele lui Radu Paraschivescu din presa centrală?
Greu cu logica asta...
Să ne întoarcem la oile noastre.
Caz concret
Acum câteva zile acest articol avea "nota" +6. Acum are -1. Deoarece s-a votat recent negativ pe articolul meu ca răspuns la nişte voturi negative date de mine. S-a mers pe principiul "Mă votezi negativ? Las-că-ţi arăt eu!"
Dar acest articol postat de alt utilizator ftw.ro având ca subiect exact acelaşi lucru ca şi articolul meu are nota "+4".
Nu mi se pare corect ca pe aceeaşi pagină de ftw să fie promovate la grămadă tot felul de articole, unele proaste cu 20 de voturi date în sistem de haită, sau bune cu 5 voturi poziţionate marginal.
Unul din comentatorii ftw îmi reproşează faptul că am cerut de la editorii ftw quality content dar iată ce zice aici Bobby Voicu:
-In acelasi timp, insa, sper ca FTW sa devina un punct de plecare zilnic pentru cei care cauta continut interesant de pe internetul ROMANESC.
-Cum pot fi adusi acesti useri pe site? Oferindu-le cele mai interesante articole aparute pe internet intr-o zi, nu numai de pe bloguri, ci si de pe site-urile ziarelor, ale site-urilor de continut, clipuri interesante, imagini interesante samd. Astfel, userii vor gasi acolo recomandarile voastre, ale altor useri cu interese similare. In teorie, ar trebui ca propunerile cu mai multe voturi sa fie cele mai interesante, desi in practica nu prea se intampla (sper sa se regleze in timp).
Bobby Voicu a scăpat rapid de proiectul ftw.ro, iar ce a rezultat este o varză.
Editorii vor să cureţe ftw.ro de "mizerie" dar mă ameninţă pentru că îmi exprim părerea deschis şi spun că nu tot ce este pe prima pagină este corect selectat/promovat/votat.
Nu sunt flamer dar copiii care se ocupă acum de ftw.ro (editori, moderatori) ar trebui să facă nişte ore de logică şi argumentare.
FTW are viitor dar atenţie la felul cum trataţi pe cei care vin cu sugestii sau nemulţumiri.
De acum înainte nu mai postez niciun articol pe ftw, nu mai votez pe nimeni pentru că am supărat pe editori şi rog pe userii ftw care îmi citesc blogul sau care îmi sunt abonaţi să nu mai posteze nimic de pe acest blog pe ftw.
Mulţumesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu