luni, 28 decembrie 2009

Scurte reflecţii asupra statutului de blogger

Ca blogger, poţi controla nivelul de expunere a vieţii personale în spaţiul virtual. Deţii controlul în orice moment deoarece intenţia de comunicare ascunde şi un factor persuasiv: "uitaţi-vă ce x,y, z, sunt".
Ca blogger, poţi determina schimbarea percepţiei la cititori: dacă eşti citit cu fanatism, o inepţie de genul "cei care mă critică sunt dobitoci", "toţi cei care cred/nu cred că A este bun sunt dobitoci" va fi acceptată cu uşurinţă. Un cititor de bloguri care se învârte printre aceleaşi bloguri de ceva vreme poate avea percepţia alterată dacă administratorul de blog foloseşte tehnici de persuasiune mai mult sau mai puţini evidente.
Ca blogger, poţi folosi nişte teme, subiecte care să creeze un univers familiar pentru cititori şi comentatori.Deşi uneori apare monotonia, gregaritatea parşivă sau rutina neasumată.
Ca blogger, poţi alege oricând metode de creştere, scădere sau stabilizare a traficului. Este bine ca ai opţiuni, că ştii că ai opţiuni şi că alţii ştiu că ai opţiuni.
Ca blogger, ai metode de a afla impactul pe care îl au ideile tale în spaţiul virtual. Chiar de eşti blogger mic, mare sau mediu. Cineva care preia un articol de pe alt blog fie face asta pentru că se regăseşte în atitudinea acelui blogger, fie pentru că vede în el o diversitate exotică, incitantă.
Ca blogger, întotdeauna poţi face bilanţul, feedbackul este cu atât mai relevant cu cât sunt mai mulţi respondenţi (a se citi comentatori, cititori, abonaţi).
Ca blogger, deţii mai multă credibilitate decât media tradiţionale deoarece cenzura este mai discretă, este o cenzura personală, nu aparţine redacţiei sau patronatului ca la media tradiţionale. Credibilitatea unui blogger onest atrage după sine dubiul sever al sentinţelor categorice de genul : Bloggerul X spune că A nu este bun. De ce bloggerul X spune că A nu este bun, ce interese ar putea avea bloggerul X, care este universul de discurs din interiorul  căruia afirmaţia bloggerului X a apărut?
Ca blogger, poţi transmite mai multe idei decât media tradiţionale dar deschiderea virtualului îţi limitează capacitatea de a conecta ideile într-o logică acceptabilă. Odată ce apare logica, intervine instituţionalizarea, etichetarea, categorisirea. Fluxul ideilor te poate obliga să treci de la o idee sau un domeniu la altă idee sau alt domeniu. Abia aici blogul tău corespunde definiţiei iniţiale a blogului ca "jurnal personal".
Comentarii, observaţii?

La Mulţi Ani şi un an 2010 plin de bucurie şi sănătate. Să aveţi parte de cele mai curate gânduri şi cele mai bune fapte în anul ce va veni.

Un comentariu:

  1. :) Ca blogger poţi să legi două cuvinte despre orice domeniu, de la olărit până la fizică cuantică, ca blogger poţi speria lumea cu replici gen "scriu despre tine" (am încercat şi merge :D) şi ca blogger poţi face tot ce ai zis tu mai sus. Un an nou fericit!

    RăspundețiȘtergere