duminică, 16 septembrie 2018

Inspectoratul Județean de Securitate Iași și străinii

Am dat în urmă cu câțiva ani peste blogul unuia dintre lectorii americani veniți la Iași înainte de 1989. Aceasta povestește despre viața în Iași, în regiunea Moldovei și în România pe vremea comunismului.Dincolo de faptul că am recunoscut printre persoanele și locurile amintite de doamna americană niște figuri și locuri foarte cunoscute mie, trebuie să reclam, a nu știu câta oară, faptul că o mână invizibilă a scos de la naftalină (i-a șters de praf, le-a spălat păcatele și le-a creat o poveste nouă de acoperire) un număr de foști informatori ai Inspectoratului Județean de Securitate Iași și i-a aruncat, din nou, pe piață, pentru culegere de informații. Cine face acest lucru nu se ascunde prea bine, pare să o facă ostentativ sau neglijent.
Unul dintre acești reșapați, bursier în SUA prin programul Fulbright în anii 1970, autor a nenumărate note la Securitate, aflat în rețeaua colonelului Mihai(l) Wolf de la Inspectoratul Județean de Securitate Iași, m-a ofertat în urmă cu puțini ani pentru a ”lucra pentru o revistă din SUA”, proiect care, odată concretizat, m-ar fi avantajat profesional și financiar. Firea mea extrem de bănuitoare m-a determinat să refuz pleașca. După episodul Pungești am fost înconjurat de ”prieteni”. Poate știam deja unele lucruri despre ”binevoitor” sau poate nu știam.Vă dau linkul cu postările lectorului american de la Iași din anii premergători Loviluției din 1989 cu precizarea că blogul este în limba engleză. Îmi cer scuze celor interesați de subiect, dar care nu înțeleg limba engleză.P.S. Citind rapoartele Inspectoratului Județean de Securitate Iași publicate pe Internet de diverși ”beneficiari” ai dosarelor de urmărire informativă (una din notele informative date la Securitatea Iași mi-a picat la un examen de traducere acum 11 ani!), realizez că multe personalități ale Iașului, care apar nonstop pe sticlă și-mi dau mie lecții de civism și de democrație, au probleme, mari probleme.http://sandrayeaman.blogspot.com/search/label/Romania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu