duminică, 13 noiembrie 2022

Război civil în Biserica Ortodoxă Română

În general, eu mă feresc de la a aborda public subiecte cu tentă religioasă, în primul rând, pentru a nu aduce atingere sensibilităților religioase ale acelor apropiați. Când totuși o fac, încerc o abordare obiectivă de factură socială.

Cu toate acestea, imaginile publice cu o față bisericească din Iași cunoscută publicului larg lovind o femeie nu mă pot lăsa indiferent la nesfârșit.

Vara lui 2016- Mitropolitul Teofan al Moldovei și al Bucovinei este linșat de un grup de 20 de mireni ortodocși din facțiunea Oastea Domnului la mănăstirea Văratec din județul Neamț și acuzat de cedări doctrinare în fața ecumenismului la Sinodul Ecumenic din Creta unde ÎPS Teofan a condus delegația BOR. Releele media și digitale ale Rusiei din România s-au încins la maxim în acea perioadă.

Începe să apară în planul public ÎPS Teodosie de la Constanța cu declarații controversate, el deja fiind controversat după o anchetă pentru fraude cu fonduri europene. ÎPS Teodosie incită populația la revoltă în timpul pandemiei de covid și incită la nerespectarea măsurilor sanitare din perioada de foc a covid.

După calmarea pandemiei în România produce mesaje împotriva femeilor, predicând inferioritatea absolută a femeilor în fața bărbaților. Paradoxal, alianța ideologică dintre Teodosie, un bărbat, și o femeie, diana iovanovici (macovei) șoșoacă, duce la inflamarea sentimentelor ultrareligioase, extremiste, ultranaționaliste.

Primăvara lui 2021- o delegație cuprinzând personal așa zis diplomatic al Rusiei, Belarusului și Hamasului palestinian este primită cu dragoste frățească la Arhiepiscopia Romanului și Bacăului, eveniment tragic din cauza căruia și acum am coșmaruri.

Anul acesta părintele Calistrat Chifan de la Vlădiceni dă un interviu la România TV în care numește pe românii care nu au plecat în străinătate niște neputincioși, iar pe oamenii în vârstă din România drept pleavă. Atunci am tăcut mâlc.

Personal, eu cunosc direct nu mai puțin de 10 persoane din siajul părintelui Calistrat Chifan. Spre cinstea lor, nu au încercat vreodată să-mi inducă ideile lui, căci ale lor nu au cum să fie.

Biserica Ortodoxă Română deține una dintre cele mai puternice rețele de culegere de informații din România, rivalizând cu SRI, Armata Română, Poliția Română, comunitatea maghiară și comunitatea romă. Rețeaua BOR cuprinde nu numai fețe bisericești, dar și mireni. Eu nu cred că BOR deține o rețea de influențare, dar războiul civil din BOR urmărește să transforme rețeaua de informații a BOR într-o antenă de război informațional a Rusiei cu mesaje antioccidentale și mesaje pro-Putin, pregătind terenul pentru răsturnarea ordinii constituționale printr-o lovitură de stat militară a rezerviștilor români pro-ruși pe fondul unor ample proteste de stradă la fel ca în anul 1989.

Deja munca asiduă a serviciilor secrete rusești în România a produs, în mod regretabil și imputabil în primul rând incompetenței ofițerilor de informații ai Serviciului Român de Informații, o stare de spirit în rândul românilor favorabilă războiului de agresiune genocidară al lui Putin în Ucraina și o stare de spirit în rândul românilor favorabilă unei anexări militare a unei părți din teritoriul Ucrainei de către România.

BOR s-a confruntat cu mișcări secesioniste, unii prelați ortodocși trecând fie la Patriarhia Moscovei, fie la Patriarhia Kievului. Exemple de acest gen se află la Secuieni, Neamț, și la Botoșani. Au fost și scandaluri sexuale și de corupție de care nu mai vorbesc deoarece presa le-a prezentat pe larg.

Interpretarea mea este următoarea:

1. ÎPS Teofan de la MMB nu este străin de incidentul recent cu părintele Calistrat, cum nici părintele Calistrat nu a fost străin de incidentul din 2016 de la mănăstirea Văratec.
2. Părintele Calistrat a început să dea declarații politice, ceea ce nu face cinste unei fețe bisericești. Părintele Calistrat a devenit vector de propagandă al mișcării ultraortodoxe și ultranaționaliste, care l-a adus în atenția Serviciului Român de Informații, care cu din ăștia se ocupă.
3. Oricine preia și transmite mesaje civilizaționale de apropiere dintre Rusia și România merită discreditat oricum, oricând, oriunde și de oricine. Libertatea religioasă consfințită de Constituția României nu poate fi mantaua sub care să se poată ascunde fanii discursului putinist.
4. Între Patriarhul Daniel și ÎPS Teofan, văzut ca succesor al său, este o înțelegere subterană, asupra cărei legitimități mă feresc strașnic a mă pronunța, pentru reducerea la tăcere a figurilor controversate, schismatice și eretice de genul lui Teodosie și al lui Calistrat de la Vlădiceni.
5. Deși există unele personalități locale ale cultului ortodox care critică autoritățile și alianțele externe ale României, taman acestea profită de aceste aranjamente: obțin masive fonduri publice în dauna altor obiective publice precum spitale și școli, și călătoresc liber în Occidentul ”satanist” care a ridicat multe dintre restricțiile de călătorie.
6. părintele Calistrat Chifan nu are duhul blândeții, și este intoxicat cu păcatul trufiei.
Suntem victime într-un război informațional pornit de Rusia împotriva blocului occidental și cei care ar trebui să ne apere de atacurile rusești, adică Serviciul Român de Informații, pactizează cu inamicul, această faptă constituindu-se în înaltă trădare a României de către cei care ar trebui să apere cetatea și nu o fac. Avem în rândul nostru trădători!

Ortodoxismul român este așadar ușa pe care intră agenții unei puteri străine ostile.

La acest haos contribuie și ascensiunea fenomenală a mișcării suveraniste în România, pornind de la vectori externi (cetățeni cu istoric de călătorii în străinătate și deveniți prozeliți suveraniști), în care cetățenii refuză să recunoască vreo autoritate, se intitulează Suverani și emit documente de identitate proprii în care se intitulează Persoane Născute Vii.

Dă, Doamne, mintea cea de pe urmă ofițerilor de informații ai Serviciului Român de Informații!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu