joi, 3 iunie 2010

Impresii de la mitingul sindical de protest de la Piatra-Neamţ, 3 iunie 2010


Până azi la ora 17 am fost în grevă generală cu întreruperea activităţii. De mâine, intru la ore, dar nu pun note, nu închei mediile (nici la clasa a VIII-a...) şi fac grevă japoneză în semn de solidaritate cu alţi bugetari care tot fac grevă generală cu întreruperea activităţii din 31 mai încoace. Vă spun toate astea ca să ştiţi care este poziţia mea.

1. De la Roman au plecat 60 de sindicalişti din educaţie, la care s-au adăugat alţi sindicalişti din educaţie din zonele Piatra-Neamţ, Târgu-Neamţ şi Bicaz.

2. La mitingul de azi de la Piatra-Neamţ au participat tot ce înseamnă bugetari din judeţul Neamţ: poliţişti, medici, cadre didactice, poştaşi, funcţionari publici etc. dar şi foarte foarte mulţi pensionari din tot judeţul.

3. Când vorbim de numărul de participanţi, putem discuta de la 1500 în sus.

4. Au fost reprezentate toate confederaţiile naţionale cu reprezentare în judeţ: CSDR, Cartel Alfa, Meridian, BNS, CNSRL Frăţia.

5. Categoric au fost mai mulţi pensionari decât bugetari.

6. Pancarte
De data aceasta, n-am mai ţinut pancarta.
Cel mai mult m-au impresionat pancartele de dimensiuni modeste pe care le fluturau pensionarii şi pe care scria: "Criminalilor".
Altă pancartă care m-a şocat a fost o pancartă pe care scria Guvernul Boc-pericol, dedesupt era un cap de mort, fundalul negru.
Alţi protestatari au adus nişte foi A4 pe care fiecare şi-a scris nemulţumirile şi ameninţările referitoare la Băsescu şi Boc.

7. Au fost câţiva pensionari cu nişte burghie şi care aveau nişte cartoane modeste pe care scria: "Vă ciuruim, nemernicilor".

8. Lozinci
Am strigat alături de protestatari următoarele lozinci:
"Demisia"
"Trădătorilor"
"Jos Băsescu"
"Hoţilor"
"Criminalilor"
"Jos beţivul"
"Jos Guvernul"
"Boc, Boc, guvernul mincinos"
"Mincinoşilor"

9. La un moment dat, s-a făcut un moment de linişte absolută şi am început să cântăm "Deşteaptă-te, române!", imnul naţional.

10. Prefectul

La un moment dat, au ieşit de la "negocieri" reprezentanţii bugetarilor şi ai pensionarilor. Ne-am dat seama imediat că n-au obţinut nimic şi am început să scandăm în faţa prefectului "Demisia", "Hoţilor", "Jos Guvernul". Prefectul s-a chinuit vreo 10 minute să ia cuvântul la portavoce. Nimeni dintre protestatari nu l-a băgat în seamă la început. Toţi ne uitam fix la el şi în timp ce scandam, arătam cu degetul mare în jos, ştiţi, ca la luptele cu gladiatori.
Prefectul a luat cuvântul, îi tremura vocea, era încadrat de vreo 5 jandarmi, era transpirat deşi tocmai era umbră în faţa Prefecturii.
Prefectul a început să spună "Eu am fost fotbalist şi odată am fost contestat de suporteri..." Întărâtaţi de acest discurs, protestatarii au scandat timp de 5 minute "Demisia" şi "Hoţilor".
În momentul în care prefectul şi-a deschis braţele dând de înţeles că nu poate să facă nimic în favoarea protestatarilor, scandările s-au intensificat, pe măsură ce prefectul vroia să mai spună o idioţenie, lumea tot arunca în prefect, de s-au speriat cei 5 jandarmi de lângă el, cu monede de 1 ban, 5 bani şi 10 bani care au aterizat pe treptele Prefecturii.
În acel moment prefectul a fugit în Prefectură, protejat de jandarmi, deşi nimeni nu a rupt cordonul de securitate şi nu s-a aruncat înspre el decât cu monede de valoare mică.

11. În jurul orei 14 am plecat din Piatra-Neamţ.

Ni s-a transmis că la "negocierile" cu reprezentanţii protestatarilor, prefectul n-a mai avut atitudinea sigură pe sine, arogantă şi indolentă pe care a avut-o subprefectul Şendrea. Răspunsurile prefectului arătau nesiguranţă, frică şi fuga de responsabilitate.

Mi s-a părut foarte amuzant că cei 40 de sindicalişti din poliţţe, prezenţi la proteste, au strigat la un moment dat alături de noi "Hoţilor".

Vă anunţ, dacă n-aţi văzut deja la televizor, că azi au mai avut loc astfel de mitinguri de protest în muncipiile-reşedinţă de judeţ în toată ţara.

Dacă eraţi curioşi, eu am aruncat înspre prefect cu o monedă de 10 bani dar o băbuţă de lângă mine, care plângea de disperare, a aruncat cu o monedă de 5 bani.

Guvernul Boc trebuie să plece, prin demisie sau demitere de către Parlament (moţiunea de cenzură). Nu mai are credibilitate.

Am trimis un email către deputatul PD-L ales în circumscripţia de care aparţin. Email prin care îi arătam de ce cred eu că Dumnealui trebuie să voteze moţiunea de cenzură împotriva guvernului Boc.

Înainte de ziua de azi, ultima dată când am răguşit la un miting de protest a fost în 2007 la Iaşi, pe 19 aprilie, seara. Preşedintele Traian Băsescu tocmai fusese suspendat de "Parlamentul Infractor". Protestam în favoarea lui Băsescu...

Ca să vezi... Eu îmi asum erorile, scriu catarctic despre ele.

Sursă imagine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu