marți, 24 august 2010

Ce este rasistul pentru mine

Eu consider că rasistul dă dovadă de cel puţin una din următoarele caracteristici:

-frustrări materiale personale
-conflicte cu autoritatea
-educaţie superficială
-lipsa dimensiunii culturale
-dorinţa de a fi acceptat de turmă
-dorinţa de a isca controverse
-dorinţa de a jigni
-generalizarea excesivă.

Am observat că este la modă în blogosfera romaşcană să consideri că rromii sunt cauza tuturor problemelor prin care trece România. O atitudine imorală şi ilogică.

Din ce cauză nu avem drumuri bune? Rromii sunt de vină!
Din ce cauză votăm în neştire politicieni mincinoşi? Rromii sunt de vină!
Din ce cauză aveţi joburi prost plătite necorelate cu înaltele voastre studii? Rromii sunt de vină!
Din ce cauză dăm mai multe paralele pe hrană decât dă neamţul? Rrromii sunt de vină!
Din ce cauză avem corupţie, dar nu avem corupţi? Rromii sunt de vină!
Din ce cauză murim de cald în oraşe? Rromii sunt de vină!

La orice problemă cu care se confruntă România rromii sunt consideraţi ţapul ispăşitor (scapegoating, bouc émissaire, Sündenbock).

Voi încerca să nu mă dezic vreodată de statutul meu de apărător al drepturilor şi demnităţilor populaţiei rrome din Europa. Am mai scris odată împotriva rasismului dar se cunoaşte că din cei 2-3 cititori ai mei 1-2 sunt rasişti pur-sânge. AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu