marți, 24 septembrie 2019

Am fost abordat sâmbăta trecută de către un traficant de droguri

Sâmbăta trecută am fost abordat de către un traficant de droguri. Eram cu o cunoștință în cartierul Cantemir din Iași. Traficantul respectiv arată astfel: înalt, chelios, pe la 40 de ani, solid, borsetă, ghiul, este cunoscător al zonei, mobil și alert. Zona unde a avut loc întâlnirea neprogramată este puternic criminogenă, eu făcând 2 semnalări publice anterioare în acest sens.

Zona unde acționează individul (probabil și grupul din care face parte) cuprinde 3 licee: Cantemir, Racoviță și Holban, săli de jocuri, amaneturi, Gara Internațională, clienții potențiali ai traficantului de droguri fiind nu numai liceeni și elevi de generală, dar și studenți. Individul este vechi ”client” al polițiștilor de la crimă organizată, studiind foarte atent persoanele și mașinile din apropiere.

Exclus să-l fi confundat cu un polițist bun, sub acoperire, acesta neumblând vreodată singur (polițiștii sub acoperire sunt instruiți să nu atragă cu nimic atenția asupra lor) sau cu un mărunt hoț de buzunare, acesta, la rându-i, având un tovarăș de ”muncă”.

Zona este deja supravegheată sporadic de către polițiști, resursele acestora fiind, după aprecierea mea, foarte foarte limitate.

Abordarea sa în ceea ce mă privește a fost directă.

Mă veți judeca dur: de ce nu am sunat la 112. Răspunsul meu este simplu: nu am certitudinea că interlopii din Iași, care includ și traficanții de droguri, nu au protecție din partea unor elemente ale forțelor de ordine (am în vedere faptul că fostul primar al Iașului, Gheorghe Nichita, a apelat la serviciile interlopilor din Iași pentru a-i amenința fosta amantă, Adina Samson). Nu sunt dispus să acord prezumția de competență tuturor forțelor de ordine. 

Pe de altă parte, voi interpela, în scris, comanda Poliției Române, a Ministerului de Interne (cine o mai fi acolo), pe Procurorul General al republicii, pe șeful DIICOT Central, pe șeful SRI Central, pentru a semnala caracterul epidemic al traficului de droguri din Iași și a cere dublarea resurselor umane și financiare alocate pentru prevenirea, combaterea și pedepsirea acestui cumplit flagel care distruge tineretul Iașului.

Această postare se adresează societății civile din Iași, rugând a face demersuri asemănătoare în sensul restabilirii unui climat de siguranță pe străzile din municipiu.

Salvați-vă copiii și nepoții până când nu va fi prea târziu!!!